preskoči na sadržaj

Osnovna škola Obrovac

Login
E-pošta škole:

obrovac@os-obrovac.skole.hr

 

Upisi u srednju školu 2022/2023

E-dnevnik

Vremenik
 

Vremenik pisanih provjera znanja 2018/2019

2. polugodište

OŠ OBROVAC
PŠ KRUŠEVO
PŠ KARIN
PŠ ŽEGAR

 

Anketa
Vi ste?





Anketa
Koliko vremena dnevno provodite na facebooku?





Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi


 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2011.

Ukupno: 198953
Ovaj mjesec: 988
Ovaj tjedan: 308
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Trening životnih vještina
Autor: Dijana Marić, 3. 11. 2022.

Nalazeći se u teškim vremenima, različitim okruženjima podložni štetnim i nepoželjnim pojavama koje nas okružuju kroz različite programe nastojimo našim učenicima pomoći da prebrode i umanje njihovu težinu koja bi na njih mogla negativno djelovati. Porastom različitih informacija, različitim uzrocima osmišljavaju se preventivni program kako bi pravovremenom intervencijom spriječili njihove pojave. Danas se puno ulaže u preventivne programe  jer nam djeca  zbog svoje ranjivosti pripadaju rizičnoj skupini.


Premda rezultati Evropskog istraživanja o pušenu, pijenju alkohola i uzimanju droga među srednjoškolcima ukazuju na smanjivanje pušenja i jednim dijelom pijenja alkohola kod hrvatskih petnaestogodišnjaka, još uvijek smo pri vrhu ljestvice ESPAD zemalja po zastupljenosti tih ponašanja. Prema konzumaciji ilegalnih droga u životu Hrvatska se nalazi iznad europskog prosjeka 21% petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj navod da je barem jednom u životu probalo drogu. Naši učenici trebaju steći vještine prepoznavanja vlastitih osjećaja, tako da ih strah, tjeskoba i bol ne preplave. Trebaju prepoznati u uvažavati osjećaje drugih, naučiti rješavati probleme i da su oni dio učenja i života općenito te da kroz njih uče rastu i razvijaju se.

Trening životnih vještina je znanstveno utemeljen program koji je usmjeren na univerzalnu prevenciju a ima za cilj promicanje zdravog stila života kroz poticanje osobnog rasta i razvoja što doprinosi prevenciji i odgodi konzumiranja sredstava ovisnosti. Do ove školske godine program Treninga životnih vještina provodio se u šestim i sedmim razredima osnovne škole na satovima razrednika a ove godine provodit će se u trećim i četvrtim razredima.

Program se definira kroz pet domena socijalnog  emocionalnog učenja:

  1. Samosvijest- razvijanje svojih osjećaja, razvoj pozitivnog mišljenja te utemeljenje osjećaja optimizma i samo efikasnosti
  2. Samoregulacija – razvoj emocija i ponašanja, upravljanje stresom, kontroliranjem ustrajnosti
  3. Društvena svijest – razvoj empatije, razumijevanje društvenih normi
  4. socijalne vještne   - održavanje zdravih i korisnih odnosa, jasno komuniciranje, aktivno slušanje, odupiranje pritisku, pregovaranje o sukobu, traženje pomoći,
  5. odgovorno odlučivanje – razvijanje znanja, vještina i stavova

 

Glavne komponente programa su:

 

- informiranje o sredstvima ovisnosti i posljedicama konzumacije

- razvijanje vještina za vlastiti napredak

- poticanje za kritično mišljenje i odgovorno donošenje odluka

- učenje tehnika asertivnosti i opiranja vršnjačkom pritisku

- učenje tehnika suočavanja sa stresom

 

Program obrađuje teme:

Slika o sebi i samopoštovanje​

Suočavanje sa stresom

Komunikacijske vještine

Socijalne vještine

Zauzimanje za sebe





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju